Στη δέσμευση και άμεση φορολόγηση 2.500 σκαφών αναψυχής προχωρεί το ΣΔΟΕ
, μετά τη διαπίστωση ότι οι ιδιοκτήτες τους έχουν συστήσει εικονικές ναυτιλιακές εταιρείες για να γλιτώνουν φόρους και δασμούς, αλλά και για να απολαμβάνουν το αφορολόγητο σε καύσιμα και τροφοδοσία.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ειδικός γραμματέας του ΣΔΟΕ Γ. Καπελέρης θα αποστείλει σε 2.500 ιδιοκτήτες σκαφών ειδοποιητήρια, με τα οποία θα τους καλεί να καταβάλουν φόρους για τις εικονικές εταιρείες που έχουν συστήσει καθώς και να καταργήσουν τις συγκεκριμένες εταιρείες. Μέχρι να πληρώσουν τους φόρους οι «σκαφάτοι», τα σκάφη τους να είναι δεσμευμένα από το Δημόσιο.
Οι ελεγκτές του ΣΔΟΕ έχουν εντοπίσει σε δέκα μαρίνες της Αττικής και της Θεσσαλονίκης εκατοντάδες ιδιωτικά κότερα να έχουν δηλωθεί ως επαγγελματικά. Πολλοί ιδιοκτήτες γιοτ ιδρύουν ναυτιλιακές εταιρείες πλοίων αναψυχής με μοναδικά περιουσιακά στοιχεία τα σκάφη τους, τα οποία εμφανίζονται ως επαγγελματικά.
«Μισθωτοί»
Χαρακτηριστικές είναι οι περιπτώσεις που «φιλοξενούνται» στις λίστες του ΣΔΟΕ:
Μισθωτός με 86.806 ευρώ εισόδημα το 2008 κατέχει «παράκτιο» σκάφος μήκους 58,2 μέτρων.
Μισθωτός με 38.255 ευρώ εισόδημα το 2009 δηλώνει «αντιπρόσωπος» παράκτιας εταιρείας στην οποία ανήκει σκάφος μήκους 54,5 μέτρων.
Δικηγόρος με 21.009 ευρώ εισόδημα το 2009 «αντιπροσωπεύει» παράκτιο σκάφος μήκους 23,9 μέτρων.
Συνταξιούχος που δεν έχει υποβάλει φορολογική δήλωση για τις χρήσεις 2007 και 2008 διαθέτει «επαγγελματικό» σκάφος μήκους 34,2 μέτρων.
Με την ίδρυση εικονικών ναυτιλιακών εταιρειών οι ιδιοκτήτες των σκαφών κατορθώνουν να αποφεύγουν σημαντικές φορολογικές υποχρεώσεις, όπως η υποχρέωση δικαιολόγησης της δαπάνης για την απόκτηση του σκάφους. Και αυτό διότι η νομοθεσία δεν προβλέπει «πόθεν έσχες» για τα σκάφη των ναυτιλιακών εταιρειών.
Επιπλέον, οι επιτήδειοι σκαφάτοι δικαιούνται και αδασμολόγητων ναυτιλιακών καυσίμων, γλιτώνοντας την πληρωμή φόρων ύψους άνω των 350 ευρώ για κάθε χίλια λίτρα πετρελαίου που προμηθεύονται. Η μόνη υποχρέωση που έχουν από τον νόμο είναι να εμφανίζουν παραστατικά από τα οποία να προκύπτει ότι μισθώνουν το σκάφος για 60 ημέρες τον χρόνο ή συνολικά 300 ημέρες στην 5ετία. Ετσι παρουσιάζουν εικονικές μισθώσεις, συνήθως από πρόσωπα του οικογενειακού ή φιλικού περιβάλλοντός τους.
Μαρία Βουργάνα
πηγή : http://www.imerisia.gr