Με το σκεπτικό ότι το μάθημα στη σημερινή του μορφή αποτελεί κατήχηση, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο προτείνει να διδάσκονται οι μαθητές βασικές αρχές του Ισλάμ, του βουδισμού και του καθολικισμού για να μη νιώθουν «άβολα» (!) όταν έρχονται σε επαφή με αλλόθρησκους
Μετά την Ιστορία το υπουργείο Παιδείας «πιάνει» και τα Θρησκευτικά, σχεδιάζοντας τη συνολική αλλαγή του μαθήματος προκειμένου να απαλλαγεί από τον κατηχητικό και δογματικό του ρόλο, που αφορά μόνο στην ορθόδοξη πίστη, με σκοπό να γίνει περισσότερο ιστορικός και πολιτιστικός για όλες τις θρησκείες.
Υστερα από τα σχέδια του υπουργείου Παιδείας για μετατροπή του μαθήματος της Ιστορίας σε προαιρετικό που.... αποκάλυψε το «ΘΕΜΑ», έρχεται νέα πρόταση από την αρμόδια ομάδα εργασίας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, βάσει της οποίας τα Θρησκευτικά κάνουν κατήχηση και πρέπει να διευρυνθούν ώστε να μετατραπούν σε ιστορία και γνώση όλων των γνωστών θρησκειών.
Μιλώντας στο «ΘΕΜΑ» ο σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου κ. Σταύρος Γιαγκάζογλου επεσήμανε ότι ακόμα και οι ορθόδοξοι μαθητές θα μπορούν να απαλλάσσονται από τα Θρησκευτικά, καθώς η θρησκεία αποτελεί ευαίσθητο προσωπικό δεδομένο. Αναφερόμενος εμμέσως στη μετατροπή του μαθήματος σε προαιρετικό, που σημαίνει ότι είναι θέμα απόφασης του μαθητή και της οικογένειάς του, ο κ. Γιαγκάζογλου τονίζει ότι ήδη κάποιοι μαθητές ορθόδοξοι έχουν προσφύγει σε ανέξαρτητες αρχές, όπως ο Συνήγορος του Πολίτη, για να απαλλαγούν από τα Θρησκευτικά αιτιολογώντας ότι πρόκειται για ζήτημα θρησκευτικής ελευθερίας.
Ο κ. Γιαγκάζογλου εξηγώντας το νέο μοντέλο του μαθήματος, το οποίο θα παραδοθεί το επόμενο διάστημα στην υπουργό Παιδείας κυρία Αννα Διαμαντοπούλου, επισημαίνει ότι πρέπει να διευρυνθεί και να μην αφορά μόνο στην ορθόδοξη θρησκεία.
«Ολες οι γνωστές θρησκείες, όπως επί παραδείγματι ο βουδισμός, ο προτεσταντισμός, η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία και το Ισλάμ, πρέπει να διδάσκονται στα σχολεία», επισημαίνει ο ειδικός σύμβουλος και συνεχίζει: «Θα ήταν σωστό οι μαθητές να μπορούν να επισκέπτονται στο πλαίσιο του μαθήματος των Θρησκευτικών και ένα τζαμί και όχι μόνο τις εκκλησίες».
Επίσης, ο κ. Γιαγκάζογλου αναφέρει: «Αυτή τη στιγμή το μάθημα έχει ομολογιακό χαρακτήρα και περιορίζεται μόνο στην ορθόδοξη θρησκεία εν είδει κατηχητικού. Μέχρι τώρα το μάθημα είναι μονοφωνικό και αυτό πρέπει να σταματήσει».
Οπως εξηγεί ο σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, οι μαθητές έρχονται ολοένα και συχνότερα σε επαφή με ξένους συμμαθητές τους και πρέπει να είναι ενήμεροι για τη θρησκεία τους, προκειμένου να μην τους ξενίζουν οι διαφορετικές καταστάσεις.
Στον νέο τύπο του μαθήματος των Θρησκευτικών ο κ. Γιαγκάζογλου προτείνει να σταματήσει η κατήχηση και να διευρυνθεί το μάθημα, στο πλαίσιο της διδασκαλίας στους μαθητές όλων των μεγάλων θρησκειών, καθώς οι αυριανοί πολίτες, όπως επισημαίνει ο ίδιος, πρέπει να έχουν τέτοιου είδους γνώσεις. Ο ειδικός σύμβουλος υποστηρίζει ότι δεν αλώνεται η πίστη από τη διεύρυνση του μαθήματος των Θρησκευτικών πέραν των στοιχείων της Ορθοδοξίας, επισημαίνοντας ότι μέσα από το νέο μάθημα που θα είναι σαφώς πιο διευρυμένο οι μαθητές, ακόμα και αυτοί του Δημοτικού, θα έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με στοιχεία από τις παραδόσεις και άλλων λαών μέσω της θρησκείας.
Σε ό,τι αφορά το Σύνταγμα, ο κ. Γιαγκάζογλου υπογραμμίζει ότι δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα, καθώς δεν επιβάλλεται η διδασκαλία της ορθόδοξης πίστης, αλλά τονίζεται ότι σκοπός της παιδείας είναι η καλλιέργεια της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης.
Η αντίδραση τής εκκλησιάς
«Αντιμετωπίζουν τον μαθητή σαν ηλεκτρονικό υπολογιστή»
Παρέμβαση για το νέο Λύκειο που σχεδιάζει το υπουργείο Παιδείας έκανε η Εκκλησία της Ελλάδος με φυλλάδιο που διανεμήθηκε την περασμένη Κυριακή σε όλους τους ναούς της χώρας. «Αγωνιούμε για το νέο Λύκειο που ετοιμάζεται» αναφέρει το φυλλάδιο της Εκκλησίας και συνεχίζει: «Μας προβληματίζει η κατάσταση της παιδείας μας, γιατί το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα αντιμετωπίζει τον μαθητή όχι ως πρόσωπο, αλλά σαν ηλεκτρονικό υπολογιστή και το μόνο που κάνει είναι να ‘‘τον φορτώνει’’ με ύλη αδιαφορώντας για την όλη του προσωπικότητα, και γι’ αυτό τα παιδιά μας δικαιολογημένα αντιδρούν. Γι’ αυτό αγωνιούμε για το νέο Λύκειο που ετοιμάζεται».
Η Πανελλήνια Ενωση Θεολόγων εξέφρασε την αντίθεσή της με τις απόψεις του συμβούλου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου ζητώντας αναμόρφωση εκ βάθρων της ομάδας εργασίας για το μάθημα των Θρησκευτικών και τη συμμετοχή της στη συγκεκριμένη ομάδα προκειμένου να υποστηρίξει τις θέσεις της όσον αφορά στον χαρακτήρα και στην υποχρεωτικότητα του μαθήματος.
Η Ενωση Θεολόγων απέστειλε επιστολή διαμαρτυρίας στην υπουργό Παιδείας κυρία Αννα Διαμαντοπούλου για τον τρόπο συγκρότησης της ομάδας εργασίας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Ο Αρχιεπίσκοπος
«Δεν θα σταθούμε άφωνοι». Αυτό το σαφές μήνυμα απέστειλε ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος (φωτογραφία) σε όλους όσοι προτείνουν τη μετατροπή της διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών σε προαιρετική.
«Μας έχουν αναστατώσει όσα ακούγονται και γράφονται τον τελευταίο καιρό για την προαιρετική διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών. Δεν είναι δυνατόν σε ένα τέτοιο θέμα ούτε η Διαρκής Ιερά Σύνοδος ούτε κανένας ιεράρχης να σταθούν άφωνοι», τόνισε χαρακτηριστικά ο Αρχιεπίσκοπος, μιλώντας πρόσφατα σε καθηγητές και φοιτητές της Θεολογικής Σχολής στην Αθήνα.
protothema.gr
Μετά την Ιστορία το υπουργείο Παιδείας «πιάνει» και τα Θρησκευτικά, σχεδιάζοντας τη συνολική αλλαγή του μαθήματος προκειμένου να απαλλαγεί από τον κατηχητικό και δογματικό του ρόλο, που αφορά μόνο στην ορθόδοξη πίστη, με σκοπό να γίνει περισσότερο ιστορικός και πολιτιστικός για όλες τις θρησκείες.
Υστερα από τα σχέδια του υπουργείου Παιδείας για μετατροπή του μαθήματος της Ιστορίας σε προαιρετικό που.... αποκάλυψε το «ΘΕΜΑ», έρχεται νέα πρόταση από την αρμόδια ομάδα εργασίας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, βάσει της οποίας τα Θρησκευτικά κάνουν κατήχηση και πρέπει να διευρυνθούν ώστε να μετατραπούν σε ιστορία και γνώση όλων των γνωστών θρησκειών.
Μιλώντας στο «ΘΕΜΑ» ο σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου κ. Σταύρος Γιαγκάζογλου επεσήμανε ότι ακόμα και οι ορθόδοξοι μαθητές θα μπορούν να απαλλάσσονται από τα Θρησκευτικά, καθώς η θρησκεία αποτελεί ευαίσθητο προσωπικό δεδομένο. Αναφερόμενος εμμέσως στη μετατροπή του μαθήματος σε προαιρετικό, που σημαίνει ότι είναι θέμα απόφασης του μαθητή και της οικογένειάς του, ο κ. Γιαγκάζογλου τονίζει ότι ήδη κάποιοι μαθητές ορθόδοξοι έχουν προσφύγει σε ανέξαρτητες αρχές, όπως ο Συνήγορος του Πολίτη, για να απαλλαγούν από τα Θρησκευτικά αιτιολογώντας ότι πρόκειται για ζήτημα θρησκευτικής ελευθερίας.
Ο κ. Γιαγκάζογλου εξηγώντας το νέο μοντέλο του μαθήματος, το οποίο θα παραδοθεί το επόμενο διάστημα στην υπουργό Παιδείας κυρία Αννα Διαμαντοπούλου, επισημαίνει ότι πρέπει να διευρυνθεί και να μην αφορά μόνο στην ορθόδοξη θρησκεία.
«Ολες οι γνωστές θρησκείες, όπως επί παραδείγματι ο βουδισμός, ο προτεσταντισμός, η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία και το Ισλάμ, πρέπει να διδάσκονται στα σχολεία», επισημαίνει ο ειδικός σύμβουλος και συνεχίζει: «Θα ήταν σωστό οι μαθητές να μπορούν να επισκέπτονται στο πλαίσιο του μαθήματος των Θρησκευτικών και ένα τζαμί και όχι μόνο τις εκκλησίες».
Επίσης, ο κ. Γιαγκάζογλου αναφέρει: «Αυτή τη στιγμή το μάθημα έχει ομολογιακό χαρακτήρα και περιορίζεται μόνο στην ορθόδοξη θρησκεία εν είδει κατηχητικού. Μέχρι τώρα το μάθημα είναι μονοφωνικό και αυτό πρέπει να σταματήσει».
Οπως εξηγεί ο σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, οι μαθητές έρχονται ολοένα και συχνότερα σε επαφή με ξένους συμμαθητές τους και πρέπει να είναι ενήμεροι για τη θρησκεία τους, προκειμένου να μην τους ξενίζουν οι διαφορετικές καταστάσεις.
Στον νέο τύπο του μαθήματος των Θρησκευτικών ο κ. Γιαγκάζογλου προτείνει να σταματήσει η κατήχηση και να διευρυνθεί το μάθημα, στο πλαίσιο της διδασκαλίας στους μαθητές όλων των μεγάλων θρησκειών, καθώς οι αυριανοί πολίτες, όπως επισημαίνει ο ίδιος, πρέπει να έχουν τέτοιου είδους γνώσεις. Ο ειδικός σύμβουλος υποστηρίζει ότι δεν αλώνεται η πίστη από τη διεύρυνση του μαθήματος των Θρησκευτικών πέραν των στοιχείων της Ορθοδοξίας, επισημαίνοντας ότι μέσα από το νέο μάθημα που θα είναι σαφώς πιο διευρυμένο οι μαθητές, ακόμα και αυτοί του Δημοτικού, θα έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με στοιχεία από τις παραδόσεις και άλλων λαών μέσω της θρησκείας.
Σε ό,τι αφορά το Σύνταγμα, ο κ. Γιαγκάζογλου υπογραμμίζει ότι δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα, καθώς δεν επιβάλλεται η διδασκαλία της ορθόδοξης πίστης, αλλά τονίζεται ότι σκοπός της παιδείας είναι η καλλιέργεια της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης.
Η αντίδραση τής εκκλησιάς
«Αντιμετωπίζουν τον μαθητή σαν ηλεκτρονικό υπολογιστή»
Παρέμβαση για το νέο Λύκειο που σχεδιάζει το υπουργείο Παιδείας έκανε η Εκκλησία της Ελλάδος με φυλλάδιο που διανεμήθηκε την περασμένη Κυριακή σε όλους τους ναούς της χώρας. «Αγωνιούμε για το νέο Λύκειο που ετοιμάζεται» αναφέρει το φυλλάδιο της Εκκλησίας και συνεχίζει: «Μας προβληματίζει η κατάσταση της παιδείας μας, γιατί το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα αντιμετωπίζει τον μαθητή όχι ως πρόσωπο, αλλά σαν ηλεκτρονικό υπολογιστή και το μόνο που κάνει είναι να ‘‘τον φορτώνει’’ με ύλη αδιαφορώντας για την όλη του προσωπικότητα, και γι’ αυτό τα παιδιά μας δικαιολογημένα αντιδρούν. Γι’ αυτό αγωνιούμε για το νέο Λύκειο που ετοιμάζεται».
Η Πανελλήνια Ενωση Θεολόγων εξέφρασε την αντίθεσή της με τις απόψεις του συμβούλου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου ζητώντας αναμόρφωση εκ βάθρων της ομάδας εργασίας για το μάθημα των Θρησκευτικών και τη συμμετοχή της στη συγκεκριμένη ομάδα προκειμένου να υποστηρίξει τις θέσεις της όσον αφορά στον χαρακτήρα και στην υποχρεωτικότητα του μαθήματος.
Η Ενωση Θεολόγων απέστειλε επιστολή διαμαρτυρίας στην υπουργό Παιδείας κυρία Αννα Διαμαντοπούλου για τον τρόπο συγκρότησης της ομάδας εργασίας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Ο Αρχιεπίσκοπος
«Δεν θα σταθούμε άφωνοι». Αυτό το σαφές μήνυμα απέστειλε ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος (φωτογραφία) σε όλους όσοι προτείνουν τη μετατροπή της διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών σε προαιρετική.
«Μας έχουν αναστατώσει όσα ακούγονται και γράφονται τον τελευταίο καιρό για την προαιρετική διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών. Δεν είναι δυνατόν σε ένα τέτοιο θέμα ούτε η Διαρκής Ιερά Σύνοδος ούτε κανένας ιεράρχης να σταθούν άφωνοι», τόνισε χαρακτηριστικά ο Αρχιεπίσκοπος, μιλώντας πρόσφατα σε καθηγητές και φοιτητές της Θεολογικής Σχολής στην Αθήνα.
protothema.gr