5 Αυγούστου 2011

Ταξί: προς τερματισμό η απεργία;



Λύνουν χειρόφρενο οι ιδιοκτήτες ταξί, αφού εξασφάλισαν ότι η νέα ρύθμιση θα έρθει με νόμο στη Βουλή και βρήκαν ένα πεδίο συνεννόησης με την κυβέρνηση μέσω των περιφερειαρχών. Ο Θύμιος Λυμπερόπουλος ανακοίνωσε ότι την Παρασκευή θα εισηγηθεί να τερματισθούν οι κινητοποιήσεις μετά την συνάντηση που είχε με τους περιφερειάρχες.

Οι περιφερειάρχες, όπως είπε ο Γ. Σγουρός, δεσμεύτηκαν ότι “δεν  δεν θα υπογραφεί καμία άδεια ταξί μετά την απελευθέρωση του επαγγέλματος αν δεν κατατεθεί ο νόμος και αν δεν υπάρξει διαβούλευση”. Και ο πρόεδεος του ΣΑΤΑ απάντησε ότι “αλλάζει το κλίμα, αλλάζουν τα δεδομένα. Ο κλάδος μπορεί να ελπίζει και γι’ αυτό ακριβώς συγκαλώ έκτακτο διοικητικό συμβούλιο όπου θα εισηγηθώ τη λύση της απεργίας”.
Παράλληλα φαίνεται ότι τακτοποιείται και το θέμα με τις χιλιάδες δικογραφίες που έχουν σχηματιστεί εναντίον ιδιοκτητών ταξί για παρακώλυση συγκοινωνιών και άλλες παραβάσεις του ΚΟΚ. Στις δικογραφίες εμπλέκονται 7.568 άτομα, ενώ ήδη 36 δικογραφίες στις οποίες εμπλέκονται 5.574 άτομα έχουν υποβληθεί στις κατά τόπους αρμόδιες εισαγγελικές αρχές. Επιπλέον, από τις αστυνομικές αρχές έχουν διαβιβασθεί έγγραφα ενημέρωσης στις Περιφέρειες για 6.080 περιπτώσεις, προκειμένου να εξετασθεί η επιβολή των προβλεπομένων διοικητικών κυρώσεων. 
Είναι χαρακτηριστικές οι δηλώσεις Σγουρού ότι “ο νόμος είναι νόμος και δεν αλλάζει. Ο νόμος αλλάζει μόνο με νόμο. Εμείς, όλη τη νομοθεσία την οποία έχουμε με την αρμοδιότητα της επιβολής των διοικητικών πράξεων θα την φέρουμε σε πέρας. Εφόσον όμως ο νόμος μπορεί να αλλάξει με νόμο αυτό είναι  δουλειά του υπουργείου και όχι δικιά μας.”
Πολλά θα μπορούσε να πει κανείς για τα λάθη που έγιναν από τους ταξιτζήδες, άλλωστε τα έχουμε αναλύσει και σε παλαιότερη ανάρτηση. Επίσης, πολλά θα μπορούσαμε να πούμε για την ανεκδιήγητη κυβέρνηση που άνοιξε εν μέσω τουριστικής περιόδου ένα τόσο καυτό θέμα για μια κοινωνική τάξη που φημίζεται για το πόσο θερμόαιμη είναι.
Αν θα θέλαμε να δούμε ποιοι είναι νικητές και ηττημένοι από όλη αυτή την ιστορία, μάλλον δεν βρίσκαμε νικητές, μόνο χαμένους, έστω κι αν η κυβέρνηση εμφανίζεται να είναι από πάνω σε όλη αυτή την υπόθεση. Είχαμε γράψει ότι δεν μπορεί κάποια λάθη να κάνουν μάγκα τον Γ. Ραγκούση ο οποίος εντελώς πραξικοπηματικά πήρε πίσω ένα Προεδρικό Διάταγμα που είχε συντάξει άλλος υπουργός της κυβέρνησης. Δυστυχώς, οι ταξιτζήδες έπεσαν στην παγίδα, ηττήθηκαν επικοινωνιακά κλείνοντας λιμάνια, δρόμους και αεροδρόμια, χτυπήθηκαν ανελέητα από τα Μέσα Ενημέρωσης και τελικά δεν ακούστηκαν οι απόψεις τους.
Κανείς μέσα στον πανικό δεν κατάλαβε ότι οικογενειάρχες που πήραν δάνειο για να αγοράσουν μια άδεια ταξί, τώρα χάνουν την αξία του δανείου τους και τους μένει και το δάνειο. Τα επικοινωνιακά κόλπα της κυβέρνησης εστίασαν στους μαντράδες, το μαύρο χρήμα, τον Θ. Λυμπερόπουλο που είναι μέλος της ΝΔ, τους άθλιους εκείνους τύπους που χτυπούσαν τουριστικά λεωφορεία με πέτρες ή έριχναν λάδια στο δρόμο.
Υπάρχουν και οι δραματικές ιστορίες ορισμένων χιλιάδων από το σύνολο των 30.000 ταξιτζήδων σε όλη την Ελλάδα, οι οποίοι έχασαν το δίκιο τους.
Ισως οι συνδικαλιστές του Σωματείου των ταξιτζήδων να κάνουν τώρα την αυτοκριτική τους και να δουν τα λάθη τους. Το βασικότερο από όλα ήταν ότι ήρθαν απέναντι σε όλη την κοινωνία και ειδικά σε χιλιάδες κόσμου που βγάζουν μεροκάματο από τον τουρισμό. Εχασαν τη στήριξη του κόσμου που σε άλλη περίπτωση θα είχε βγει στους δρόμους μαζί τους απέναντι σε μια ανάλγητη πολιτική.
Εν πάση περιπτώσει, θα πρέπει να σταθούμε στην κυβέρνηση η οποία άνοιξε μια πληγή ακόμη, κάρφωσε ένα ακόμη καρφί στο σταυρό της οικονομίας. Για καθαρά μικροκομματικές σκοπιμότητες, για να περάσει σκληρές πολιτικές εν μέσω θέρους και για να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα, δημιούργησε το θέμα των ταξιτζήδων και το πήγε μέχρι εκεί που έπρεπε. Χάθηκαν εκατομμύρια ευρώ και χιλιάδες τουρίστες για να παίξει η κυβέρνηση το παιχνίδι της.
Αυτά τα φαινόμενα, μπορεί να έχουν παροδικά οφέλη για την εκάστοτε κυβέρνηση, είναι όμως και σημάδια παρακμής και διάλυσής της, κι αυτό θα φανεί πολύ σύντομα.
Αλλωστε, τι θα κάνει τώρα η κυβέρνηση χωρίς τους… βάρβαρους ταξιτζήδες; Θα εφεύρει άλλους προκειμένου να στρέψει το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης; Τα τερτίπια αυτά έχουν χρονικό περιθώριο. Ο Σεπτέμβρης είναι κοντά, τα μπιλιετάκια της εφορίας έρχονται και όταν ο κόσμος δε θα έχει να ζήσει, το τσουνάμι θα είναι τέτοιο που κανένας Λυμπερόπουλος και καμιά κλαδική απεργία δεν θα μπορεί να ανακόψει. Διότι τότε όλοι οι πολίτες θα είναι στους δρόμους.