2 Νοεμβρίου 2011

Πιάστηκε "μπάρτζα" με λαθραίο πετρέλαιο στο Πέραμα


Κλειστά τα χαρτιά του κρατά το ΣΔΟΕ γύρω από το λαθραίο πετρέλαιο που κατασχέθηκε προχθές στο Πέραμα την ώρα που δεξαμενόπλοιο ελληνικών συμφερόντων ανεφοδίαζε δύο πλοία στην περιοχή. Αν και η υπόθεση είναι πρωτοφανής για τα ελληνικά δεδομένα και εδώ και πολλά χρόνια δεν έχει καταγραφεί παρόμοια επιτυχία, το ΣΔΟΕ αποφεύγει να κάνει οποιαδήποτε ανακοίνωση, πολλώ δε μάλλον να γνωστοποιήσει το όνομα του ιδιοκτήτη του πλοίου. Στην αγορά πετρελαίου πάντως, η είδηση αντιμετωπίζεται με ικανοποίηση και το σύνολο των ανθρώπων των εταιρειών του κλάδου, με τους οποίους επικοινώνησε το Capital.gr δηλώνουν ότι ...πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα και γίνεται μια καλή αρχή με τον εντοπισμό αυτού του φορτίου.

Αν και η ποσότητα που εντοπίστηκε από τους ανθρώπους του ΣΔΟΕ χωρίς παραστατικά κατά την έφοδο, δεν είναι μεγάλη (5 χιλιάδες λίτρα) όπως τονίζουν πηγές της αγοράς, «πέντε τόνοι κατά συρροή, είναι ο τρόπος με τον οποίο γίνεται το λαθρεμπόριο με το ναυτιλιακό πετρέλαιο».

«Η εξίσωση του ΕΦΚ στο θέρμανσης θα ‘τελειώσει’ το λαθρεμπόριο σε αυτό το κομμάτι, οπότε θα μείνουν μόνο οι εισαγωγές και τα ναυτιλιακά, για τους λαθρέμπορους. Οποιαδήποτε κίνηση στην κατεύθυνση της πάταξης της λαθρεμπορίας λοιπόν, είναι κάτι περισσότερο από θετική και θα βοηθήσει την αγορά αλλά και το κράτος να αυξήσει τα έσοδά του» τονίζει πηγή της αγοράς που μίλησε στο Capital.gr.

Η έφοδος του ΣΔΟΕ έγινε τη Δευτέρα το απόγευμα και όπως όλα δείχνουν το πλοίο δεν είχε προλάβει να προμηθεύσει με ναυτιλιακά καύσιμα, τα οποία σημειωτέον έχουν χαμηλότερο φόρο, δύο άλλα πλοία στην περιοχή του Περάματος. Έτσι κατά τον έλεγχο εντοπίστηκε περίσσεια ναυτιλιακού πετρελαίου. Οι άνθρωποι του ΣΔΟΕ έχουν προχωρήσει στην κατάσχεση του δεξαμενόπλοιου, της ποσότητας του πετρελαίου χωρίς παραστατικά αλλά και του συνόλου των καυσίμων που υπήρχαν στις δεξαμενές του πλοίου, που υπολογίζεται σε αρκετές χιλιάδες κυβικά.

Όπως τονίζουν πηγές της αγοράς το λαθρεμπόριο ναυτιλιακού καυσίμου γίνεται με αυτόν ακριβώς τον τρόπο: τα περίφημα «σλέπια» ή «μπάρτζες» δηλαδή τα μικρά δεξαμενόπλοια που φορτώνουν το ναυτιλιακό καύσιμο από τα διυλιστήρια, παρουσία του ΣΔΟΕ, δηλώνουν ότι οι ποσότητες θα φορτωθούν σε πλοία. Στις περιπτώσεις ωστόσο που γίνεται λαθρεμπόριο, συμφωνεί ο ιδιοκτήτης του δεξαμενόπλοιου είτε με τον ιδιοκτήτη είτε με το μηχανικό του πλοίου που «αγοράζει» το πετρέλαιο, και παραδίδεται μικρότερη ποσότητα. Έτσι επιστρέφοντας η «μπάρτζα» κάνει στάση να εκφορτώσει την περίσσεια ποσότητα, η οποία στη συνέχεια διοχετεύεται  στην αγορά (diesel κίνησης).

Η συνολική κατανάλωση πετρελαίου ναυτιλίας είναι περίπου 713 χιλιάδες κυβικά (αυτή την ποσότητα πουλάνε όλες οι εταιρείες του κλάδου) ενώ όπως τονίζουν πηγές της αγοράς το λαθρεμπόριο στη συγκεκριμένη μορφή αντιστοιχεί περίπου στο 20%. Δηλαδή το ύψος του λαθρεμπορίου στο ναυτιλιακό πετρέλαιο υπολογίζεται περίπου στα 72 εκατ. ευρώ, ποσό όχι αμελητέο. Πάντως τα σκήπτρα του λαθρεμπορίου κρατά το πετρέλαιο θέρμανσης, όπου και το λαθρεμπόριο υπολογίζεται ότι ξεπερνά τα 400 εκατ. ευρώ. 


Πηγή:www.capital.gr


/www.capital.gr/tax/News_tax.asp?id=1318857