Αντί άλλης απάντησης, θα
έπρεπε να παραθέσουμε αυτολεξεί τις δηλώσεις της Βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ, κας Ευγενίας Ουζουνίδου- Αθανασιάδου, που
στις 17/5, εκπροσωπώντας το κόμμα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, χαρακτήρισε τον ...
αγωγό «ζήτημα
εθνικής-στρατηγικής σημασίας» και τόνισε
μεταξύ άλλων «ότι ο ΣΥΡΙΖΑ αποδίδει μεγάλη σημασία στο να καταστεί η
χώρα επί της ουσίας ενεργειακός κόμβος, με οφέλη για τους πολίτες».
Για ακόμη μια φορά, λοιπόν,
ο ΣΥΡΙΖΑ στοιχημάτισε και έχασε. Τα σενάρια καταστροφολογίας και αποτυχίας για
τη χώρα μας και πάλι δεν του βγήκαν. Είναι δύσκολο να «χωνέψουν» μια τεράστια
επιτυχία της σημερινής Κυβέρνησης, ιστορικής σημασίας για τη χώρα μας. Ο
στρατηγικός ενεργειακός σχεδιασμός της Κυβέρνησης και η άμεση δραστηριοποίησή
της προς κάθε κατεύθυνση οδήγησε στην επιλογή του TAP, του πρώτου διασυνδετήριου αγωγού εντός
ελληνικής επικράτειας που θα διασχίζει τη Βόρεια Ελλάδα.
Η επιλογή του TAP είναι τεράστιας γεωπολιτικής,
οικονομικής και κοινωνικής σημασίας για τη χώρα μας.
Η Ελλάδα μπήκε στον
παγκόσμιο ενεργειακό χάρτη υλοποιώντας ταυτόχρονα το όραμα της Ευρώπης για την
ενεργειακή ασφάλεια και τις εναλλακτικές πηγές τροφοδοσίας μέσω του Νοτίου
Διαδρόμου.
Η αλήθεια για τον TAP
Ο αγωγός TAP δεν ανακοινώθηκε απλώς. Η ελληνική
Κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά έχει κάνει όλες τις απαραίτητες διαδικασίες και την
ανάλογη προετοιμασία, ώστε σε διάστημα μόλις δυο μηνών να έχουν ξεκινήσει οι
προκαταρκτικές εργασίες. Και όχι μόνο, σε μόλις δυο μήνες θα ξεκινήσουν και οι
πρώτες προσλήψεις στην εταιρεία «TAP
Ελλάδος», που θα αφορούν σε εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό.
Την Άνοιξη του 2014 θα
βάζουν μπροστά οι εκσκαφείς και θα βρίσκονται στη θέση τους για δουλειά 2.000
εργαζόμενοι.
Μέχρι το 2018 περίπου 10.000
εργαζόμενοι θα εργάζονται στις ελληνικές
επιχειρήσεις που θα υποστηρίξουν το έργο.
Τέλος του 2018 το 1ο
bcm αζέρικου φυσικού
αερίου θα φτάνει στην Ελλάδα μέσω του TAP.
Αυτά είναι πραγματικότητα.
Η επένδυση για τον TAP στην Ελλάδα είναι 1,5 δισ. ευρώ και
είναι καθαρά ιδιωτικά κεφάλαια από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κόσμο, που
δείχνουν εμπράκτως εμπιστοσύνη στην ελληνική οικονομία. Ο TAP είναι καθαρά ιδιωτικός αγωγός και δεν
έχει καμιά χρηματοδότηση από το ελληνικό Δημόσιο, δηλαδή από τους
φορολογούμενους πολίτες. Το ελληνικό δημόσιο μόνον ωφελείται από τον TAP.
Κατ΄ αρχάς, σε συμφωνία με
το consortium
έχει προβλεφθεί δέσμευση ποσοτήτων (1bcm αρχικά) φυσικού αερίου για την Ελλάδα και άρα καλύτερες
τιμές για τους Έλληνες καταναλωτές.
Περαιτέρω, η Συμφωνία
Φιλοξενούσας Χώρας (Host
Government
Agreement)
που ήδη έχει ανακοινωθεί και είναι γνωστό ότι θα περάσει από την ελληνική βουλή
σε όλες τις λεπτομέρειές της προβλέπει ήδη:
·
Όλη η Συμφωνία διέπεται από το ελληνικό δίκαιο και ΜΟΝΟ
·
Ποσοστό του Ελληνικού Δημοσίου στη μετοχική
σύνθεση της εταιρείας με την έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του αγωγού TAP
·
Μετρητικό σταθμό στην Ελλάδα για τον έλεγχο
της ροής του φυσικού αερίου
·
Συνδέσεις με το εθνικό μας δίκτυο στην
περίπτωση που αυτό εξυπηρετεί τον ενεργειακό σχεδιασμό της χώρας
·
Διασύνδεση και με άλλες χώρες (σε πρώτη φάση
με τη Βουλγαρία), τεράστιας γεωπολιτικής σημασίας για τα Βαλκάνια και την
Ευρώπη
Τα έσοδα του ελληνικού
κράτους μόνο από την άμεση φορολόγηση του TAP για την πρώτη 15ετία ανέρχονται περίπου
στα 320 εκατ. Ευρώ
Αν οι συνιστώσες του ΣΥΡΙΖΑ
είχαν γνώση τουλάχιστον των κοινοβουλευτικών διαδικασιών δεν θα έσπευδαν να
διαστρεβλώσουν την αλήθεια. Αλλά όλα αυτά θα συζητηθούν και στη Βουλή
διεξοδικά.
Βέβαια ο ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να
ονειρεύεται ότι με ένα νόμο και ένα άρθρο θα καταργήσει ακόμη μια κορυφαία
επένδυση για τη χώρα μας, τον αγωγό TAP.
Αντίθετα, ο
Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς και η κυβέρνηση θα προασπίζονται με συνέπεια και
αποφασιστικότητα τα ελληνικά συμφέροντα και θα ισχυροποιούν τη χώρα και εντός Ευρώπης και παγκοσμίως.