3 Ιουλίου 2013

Ακτοπλοΐα, άρση καμποτάζ, φορολογία…!


  
Ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης λοιπόν, είναι ο νέος Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας. «Πρωτάρης» σ αυτή τη καρέκλα, που ενίοτε γίνεται και «ηλεκτρική», ωστόσο δεν είναι λίγοι εκείνοι που τον γνωρίζουν, ότι έχει τις δυνατότητες να πετύχει....
Ποια είναι η συνταγή της επιτυχίας; Όποιος την ξέρει, θα ήταν και…ισόβιος υπουργός. Ωστόσο, τα «αγκάθια» που πρέπει να αντιμετωπίσει ο νέος υπουργός, ή αν θέλετε τα θέματα που πρέπει να λύσει και δεν κατάφερε ο προκάτοχός του, είναι βασικά τρία:
α) το πρόβλημα της ακτοπλοΐας
β) η άρση του καμποτάζ στα σκάφη αναψυχής
γ) η φορολογία των εφοπλιστών
Η ακτοπλοΐα είναι στα …. μαύρα της τα χάλια. Οι εταιρείες ίσα ίσα που «βγαίνουν» και δεν είναι λίγοι εκείνοι που εκτιμούν που ίσως μέχρι το τέλος του καλοκαιριού, θα έχουμε ένα σίγουρο κανόνι. Θα σκάσει λοιπόν αυτό το κανόνι στις μέρες του νέου υπουργού;
Οι τελευταίες εξελίξεις στην ακτοπλοΐα, με την παραίτηση του Γιάννη Βαρδινογιάννη, τις αξιώσεις των Μινωικών να μπουν στα Χανιά(κάτι που απέρριψε το ΣΑΣ και που «γέννησε την κόντρα ανάμεσα σε Βαρδινογιάννη-Γκριμάλντι), οι αιτήσεις για προσφυγή στα άρθρα … βοηθείας από την ΝΕΛ κτλ, κάνουν αρκετά πιο δύσκολο το έργο του Μ. Βαρβιτσιώτη, ο οποίος θα πρέπει αν μη τι άλλο να ενημερωθεί τάχιστα ώστε να καταφέρει να βάλει τα πράγματα σε μια σειρά.
Στην άρση του καμποτάζ στα σκάφη αναψυχής, τα πράγματα είναι δεδομένα. Από τη μια υπάρχει η θέση της υπουργού τουρισμού που θα ήθελε μια τέτοια εξέλιξη, από την άλλη οι επαγγελματίες του χώρου, οι οποίοι θεωρούν ότι μια τέτοια κίνηση θα τους έσβηνε τελείως από τον χάρτη. Έχουμε κάνει στο παρελθόν σχετικό ρεπορτάζ με τις θέσεις των δύο πλευρών. Το ζήτημα είναι λεπτό και πρέπει να το δει και από τις δύο πλευρές. Να καλέσει στο γραφείο του τον πρόεδρο των ιδιοκτητών τουριστικών σκαφών Αντώνη Στελλιάτο, έναν έντιμο άνθρωπο και να μάθει τι συμβαίνει.
Όσιο για την φορολογία, είναι δεδομένο ότι πρόκειται για κεντρική πολιτική απόφαση. Με δεδομένη την ρήση πρωθυπουργού του παρελθόντος, ότι τα πλοία έχουν προπέλες και φεύγουν, θα πρέπει να πιέσει τον πρωθυπουργό να βρεθεί μια λύση σ αυτό το νόμιμο μεν, ηθικό δε(;) θέμα. Γιατί δεν γίνεται όλοι οι έλληνες να έχουν γονατίσει και οι εφοπλιστές να έχουν σειρά φοροαπαλλαγών που ισχύει με νόμους από την μεταπολίτευση και μετά.
Τα θέματα είναι πολλά και το πρόβλημα υπαρκτό. Μένει να δούμε αν υπάρχει η βούληση να δοθεί άμεσα λύση.
Ως νέος άνθρωπος ο νέος υπουργός, φαίνεται να έχει όρεξη για δουλειά. Μένει να αποδειχτεί στην πράξη!