Τι σημαίνει για την Ελλάδα η αλλαγή ηγεσίας«Οι ελληνο-κινεζικές σχέσεις δεν πρόκειται να επηρεαστούν. Έχουν δομηθεί εδώ και χρόνια σε στέρεες βάσεις».
Την θέση αυτή εξέφρασαν στο protothema.gr κύκλοι της κινεζικής Cosco με αφορμή την απομάκρυνση του κάπτεν Γουέι από την προεδρία του Ομίλου και τις ανησυχίες που δημιουργήθηκαν στην Αθήνα για ενδεχόμενη αλλαγή πολιτικής μετά την ανάληψη των προεδρικών καθηκόντων από τον 60χρονο έως τον περασμένο μήνα CEO του Ομίλου Ma Zehua. Επίσης,... ο Λι Γιούνπενγκ κατέλαβε τη θέση του διευθυντή του ΔΣ και προέδρου του Ομίλου COSCO.
«Ο κάπτεν W έφυγε με εύφημο μνεία» υπογράμμισαν και πρόσθεσαν: «Εάν ο Γουέι Γιαφού έφταιγε για τις οικονομικές ζημιές, δεν θα έβαζαν στη θέση του το Νο2 της ιεραρχίας μέχρι σήμερα ο οποίος ανήκει στην ομάδα του κάπτεν» και συμπλήρωσαν:
«Ό,τι ήταν ο κάπτεν Γουέι πριν δύο χρόνια ήταν μέχρι τώρα ο Ma Zehua. Το ότι ο κάπτεν Γουέι έχει παίξει σημαντικό ρόλο είναι δεδομένο και θα πάψει να υποστηρίζει την Ελλάδα. Όμως δεν θα επηρεαστούν οι σχέσεις των δύο κρατών ούτε το επενδυτικό πλάνο. Επίσης δεν αλλάζουν οι συσχετισμοί ούτε στο εσωτερικό του κόμματος, ούτε της Cosco».
Ο διάδοχος του Γουέι Τζιαφού, ο Ma Zehua είναι πρόεδρος και αναπληρωτής γραμματέας στην επιτροπή του Κόμματος. Είναι βαθύς γνώστης της ποντοπόρου ναυτιλίας αλλά και της λιμενικής βιομηχανίας μεμεγάλη εμπειρία στο εξωτερικό και ειδικότερα στις ΗΠΑ και την Βρετανία. Και αυτό γιατί έχει διατελέσει πρόεδρος της Cosco UK και της Cosco America Inc, ενώ έχει διευθύνει και τις δραστηριότητες του ομίλου στην επαρχεία Γκουάνγκ Ζου και στην επαρχεία ΚινγκΝτάο. Είναι α πόφοιτος του Ναυτιλιακού Πανεπιστημίου της Σαγκάη με ειδίκευση στην ποντοπόρο και το Διεθνές Δίκαιο. Διαθέτει masters και πιστοποίηση senior economist.
Ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος και μέλος της επιτροπής του Κόμματος, ο Li YunPeng, που διορίστηκε ως πρόεδρος του ομίλου ξεκίνησε την καριέρα του στην Cosco στην περιφέρεια Τιαντζίν το 1976. Δώδεκα χρόνια αργότερα μετατάχθηκε στα κεντρικά του Group το 1998. Ήταν η χρονιά που ανέλαβε την ηγεσία του ομίλου ο Wei Jiafu.
Έχει περάσει από πολλές διευθύνσεις θυγατρικών και το Δεκέμβριο του 2011 ανέλαβε το ρόλο του επιτρόπου του Κουμουνιστικού Κόμματος στον όμιλο. Διαθέτει masters στη ναυπηγική από το Πανεπιστήμιο της Τιαντζίν το οποίο απέκτησε το 2001 ενώ εργαζόταν στην Cosco.
Η απομάκρυνση του Γουέι Τζιαφού ήρθε λίγες ημέρες μετά την επίσκεψή του στην Αθήνα, για την υπογραφή μνημονίου συνεργασίας για το λιμάνι του Πειραιά και την παραχώρηση του δυτικού τμήματος της προβλήτας ΙΙΙ, που θα καθιστά την Cosco σε κυρίαρχη δύναμη της Μεσογείου αλλά και για την εξέταση των προοπτικών περαιτέρω επενδύσεων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
«Θα ενθαρρύνω κινεζικές επιχειρήσεις να επενδύσουν στη χώρα σας», είχε δηλώσει ο Κάπτεν Γουέι. Η σχέση του με τη χώρα μας ήταν τόσο καλή που κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του, τιμήθηκε από τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και υπουργό Εξωτερικών Ευάγγελο Βενιζέλο με το παράσημο του Μεγαλόσταυρου του Φοίνικα, που του απένειμε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας.
Ο Κάπτεν Γουέι αγαπάει πολύ την Ελλάδα, τον ήλιο της και τα νησιά της. Μάλιστα έχει εκμυστηρευτεί στο φιλικό του περιβάλλον ότι μόλις αποχωρήσει από την Cosco θέλει να έρθει να μείνει για μεγάλο χρονικό διάστημα σε αυτή τη γωνιά του πλανήτη. Ήταν προσωπικός φίλος του αείμνηστου καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλο, ο οποίος έπαιξε καταλυτικό ρόλο για να έρθουν οι Κινέζοι στην Ελλάδα, αφού ενήργησε ως «επιχειρηματικός πρέσβης».
«Τα δύο κράτη έχουν κοινή ιστορία στο εμπόριο και τις μεταφορές και μοιραζόμαστε τα ίδια όνειρα για το μέλλον» δήλωσε ο «κάπτεν» στα εγκαίνια του ανατολικού τμήματος της προβλήτας ΙΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά.
Η απάντηση του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά ήταν ενδεικτική του κλίματος που έχει δημιουργηθεί: «Φίλε κάπτεν Γουέι, είστε αποδεδειγμένος φίλος της χώρας μου. Ανοίγονται νέοι δρόμοι. Είμαστε αποφασισμένοι για την περαιτέρω ανάπτυξη και σύσφιξη των σχέσεων των δύο χωρών με μεγαλύτερη συμμετοχή της Κίνας στην ανάπτυξη της χώρας».
Ο “κάπτεν W” είχε αποκαλύψει ότι θα αναλάβει να ενθαρρύνει επιχειρήσεις από τη χώρα του για να προχωρήσουν σε επενδύσεις στην Ελλάδα τονίζοντας ότι ήδη κινεζικό fund έχει εκφράσει ενδιαφέρον για το παλαιό αεροδρόμιο του Ελληνικού. «Δίνουμε ψήφο εμπιστοσύνης στη νέα κυβέρνηση, ψήφο εμπιστοσύνης στον νέο υπουργό Ναυτιλίας. Θα στηρίξουμε την Ελλάδα στο αγώνα που δίνει για την αντιμετώπιση της κρίσης» είπε χαρακτηριστικά.
Το επιχειρηματικό ενδιαφέρον της Cosco επεκτείνεται και στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ αφού από τον Πειραιά θα μεταφέρονται όλα τα προϊόντα πολύ πιο γρήγορα στην Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη με το τραίνο, ενώ θα είναι πύλη για τη βόρειο Αφρική, την Ασία και τη Μέση Aνατολή.
Σε πηγαδάκι που δημιουργήθηκε μετά την τελετή των εγκαινίων ο κάπτεν Γουέι εκμυστηρεύτηκε στον νέο υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη:
«Μας ενδιαφέρει ο Πειραιάς πολύ έντονα και εδώ έχουμε εστιάσει. Στην τελευταία συνάντησή μου με τον Ολάντ μου έλεγε: Καλά η Ελλάδα και οι επενδύσεις, δεν έρχεσαι να πάρεις και τη Χάβρη για να εξυπηρετείς και τη δυτική Ευρώπη;» είχε πει ο κάπτεν Γουέι προσθέτοντας ότι απάντησε στον πρόεδρο Ολάντ: «Του απάντησα ότι με ενδιαφέρει μόνο η Ελλάδα και ο Πειραιάς».
Την θέση αυτή εξέφρασαν στο protothema.gr κύκλοι της κινεζικής Cosco με αφορμή την απομάκρυνση του κάπτεν Γουέι από την προεδρία του Ομίλου και τις ανησυχίες που δημιουργήθηκαν στην Αθήνα για ενδεχόμενη αλλαγή πολιτικής μετά την ανάληψη των προεδρικών καθηκόντων από τον 60χρονο έως τον περασμένο μήνα CEO του Ομίλου Ma Zehua. Επίσης,... ο Λι Γιούνπενγκ κατέλαβε τη θέση του διευθυντή του ΔΣ και προέδρου του Ομίλου COSCO.
«Ο κάπτεν W έφυγε με εύφημο μνεία» υπογράμμισαν και πρόσθεσαν: «Εάν ο Γουέι Γιαφού έφταιγε για τις οικονομικές ζημιές, δεν θα έβαζαν στη θέση του το Νο2 της ιεραρχίας μέχρι σήμερα ο οποίος ανήκει στην ομάδα του κάπτεν» και συμπλήρωσαν:
«Ό,τι ήταν ο κάπτεν Γουέι πριν δύο χρόνια ήταν μέχρι τώρα ο Ma Zehua. Το ότι ο κάπτεν Γουέι έχει παίξει σημαντικό ρόλο είναι δεδομένο και θα πάψει να υποστηρίζει την Ελλάδα. Όμως δεν θα επηρεαστούν οι σχέσεις των δύο κρατών ούτε το επενδυτικό πλάνο. Επίσης δεν αλλάζουν οι συσχετισμοί ούτε στο εσωτερικό του κόμματος, ούτε της Cosco».
Ο διάδοχος του Γουέι Τζιαφού, ο Ma Zehua είναι πρόεδρος και αναπληρωτής γραμματέας στην επιτροπή του Κόμματος. Είναι βαθύς γνώστης της ποντοπόρου ναυτιλίας αλλά και της λιμενικής βιομηχανίας μεμεγάλη εμπειρία στο εξωτερικό και ειδικότερα στις ΗΠΑ και την Βρετανία. Και αυτό γιατί έχει διατελέσει πρόεδρος της Cosco UK και της Cosco America Inc, ενώ έχει διευθύνει και τις δραστηριότητες του ομίλου στην επαρχεία Γκουάνγκ Ζου και στην επαρχεία ΚινγκΝτάο. Είναι α πόφοιτος του Ναυτιλιακού Πανεπιστημίου της Σαγκάη με ειδίκευση στην ποντοπόρο και το Διεθνές Δίκαιο. Διαθέτει masters και πιστοποίηση senior economist.
Ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος και μέλος της επιτροπής του Κόμματος, ο Li YunPeng, που διορίστηκε ως πρόεδρος του ομίλου ξεκίνησε την καριέρα του στην Cosco στην περιφέρεια Τιαντζίν το 1976. Δώδεκα χρόνια αργότερα μετατάχθηκε στα κεντρικά του Group το 1998. Ήταν η χρονιά που ανέλαβε την ηγεσία του ομίλου ο Wei Jiafu.
Έχει περάσει από πολλές διευθύνσεις θυγατρικών και το Δεκέμβριο του 2011 ανέλαβε το ρόλο του επιτρόπου του Κουμουνιστικού Κόμματος στον όμιλο. Διαθέτει masters στη ναυπηγική από το Πανεπιστήμιο της Τιαντζίν το οποίο απέκτησε το 2001 ενώ εργαζόταν στην Cosco.
Η απομάκρυνση του Γουέι Τζιαφού ήρθε λίγες ημέρες μετά την επίσκεψή του στην Αθήνα, για την υπογραφή μνημονίου συνεργασίας για το λιμάνι του Πειραιά και την παραχώρηση του δυτικού τμήματος της προβλήτας ΙΙΙ, που θα καθιστά την Cosco σε κυρίαρχη δύναμη της Μεσογείου αλλά και για την εξέταση των προοπτικών περαιτέρω επενδύσεων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
«Θα ενθαρρύνω κινεζικές επιχειρήσεις να επενδύσουν στη χώρα σας», είχε δηλώσει ο Κάπτεν Γουέι. Η σχέση του με τη χώρα μας ήταν τόσο καλή που κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του, τιμήθηκε από τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και υπουργό Εξωτερικών Ευάγγελο Βενιζέλο με το παράσημο του Μεγαλόσταυρου του Φοίνικα, που του απένειμε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας.
Ο Κάπτεν Γουέι αγαπάει πολύ την Ελλάδα, τον ήλιο της και τα νησιά της. Μάλιστα έχει εκμυστηρευτεί στο φιλικό του περιβάλλον ότι μόλις αποχωρήσει από την Cosco θέλει να έρθει να μείνει για μεγάλο χρονικό διάστημα σε αυτή τη γωνιά του πλανήτη. Ήταν προσωπικός φίλος του αείμνηστου καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλο, ο οποίος έπαιξε καταλυτικό ρόλο για να έρθουν οι Κινέζοι στην Ελλάδα, αφού ενήργησε ως «επιχειρηματικός πρέσβης».
«Τα δύο κράτη έχουν κοινή ιστορία στο εμπόριο και τις μεταφορές και μοιραζόμαστε τα ίδια όνειρα για το μέλλον» δήλωσε ο «κάπτεν» στα εγκαίνια του ανατολικού τμήματος της προβλήτας ΙΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά.
Η απάντηση του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά ήταν ενδεικτική του κλίματος που έχει δημιουργηθεί: «Φίλε κάπτεν Γουέι, είστε αποδεδειγμένος φίλος της χώρας μου. Ανοίγονται νέοι δρόμοι. Είμαστε αποφασισμένοι για την περαιτέρω ανάπτυξη και σύσφιξη των σχέσεων των δύο χωρών με μεγαλύτερη συμμετοχή της Κίνας στην ανάπτυξη της χώρας».
Ο “κάπτεν W” είχε αποκαλύψει ότι θα αναλάβει να ενθαρρύνει επιχειρήσεις από τη χώρα του για να προχωρήσουν σε επενδύσεις στην Ελλάδα τονίζοντας ότι ήδη κινεζικό fund έχει εκφράσει ενδιαφέρον για το παλαιό αεροδρόμιο του Ελληνικού. «Δίνουμε ψήφο εμπιστοσύνης στη νέα κυβέρνηση, ψήφο εμπιστοσύνης στον νέο υπουργό Ναυτιλίας. Θα στηρίξουμε την Ελλάδα στο αγώνα που δίνει για την αντιμετώπιση της κρίσης» είπε χαρακτηριστικά.
Το επιχειρηματικό ενδιαφέρον της Cosco επεκτείνεται και στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ αφού από τον Πειραιά θα μεταφέρονται όλα τα προϊόντα πολύ πιο γρήγορα στην Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη με το τραίνο, ενώ θα είναι πύλη για τη βόρειο Αφρική, την Ασία και τη Μέση Aνατολή.
Σε πηγαδάκι που δημιουργήθηκε μετά την τελετή των εγκαινίων ο κάπτεν Γουέι εκμυστηρεύτηκε στον νέο υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη:
«Μας ενδιαφέρει ο Πειραιάς πολύ έντονα και εδώ έχουμε εστιάσει. Στην τελευταία συνάντησή μου με τον Ολάντ μου έλεγε: Καλά η Ελλάδα και οι επενδύσεις, δεν έρχεσαι να πάρεις και τη Χάβρη για να εξυπηρετείς και τη δυτική Ευρώπη;» είχε πει ο κάπτεν Γουέι προσθέτοντας ότι απάντησε στον πρόεδρο Ολάντ: «Του απάντησα ότι με ενδιαφέρει μόνο η Ελλάδα και ο Πειραιάς».