18 Οκτωβρίου 2015

Οι δημοσκοπήσεις που “πάγωσαν” το στρατόπεδο Τζιτζικώστα


Οι εκλογές της 22ας Νοεμβρίου για την ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας, είναι κατά ένα σημαντικό μέρος και θέμα… ψυχολογίας.
Με δεδομένη την εθνική κρίση και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους οι πολίτες, αλλά και σε συνδυασμό με τη μεγάλη αποχή που παρατηρήθηκε στις εθνικές εκλογές της 20ης Σεπτεμβρίου, η αποστροφή της κοινωνίας προς την.....
πολιτική, δεν αφήνει πολλά περιθώρια αισιοδοξίας για μαζική προσέλευση στις γαλάζιες κάλπες.
Κάτι τέτοιο συνεπάγεται ότι η μάχη θα κριθεί… οικογενειακώς. Δηλαδή, στην κοινωνική βάση της Νέας Δημοκρατίας, στην όποια συμπαγή ή διευρυμένη σύνθεσή της, εφόσον φυσικά η Συγγρού καταφέρει να αποτρέψει τους… περαστικούς και τους οπαδούς άλλων κομμάτων, που θα αξιοποιήσουν το χαμηλό τίμημα των 3 ευρώ, και θα προσέλθουν για να ψηφίσουν τον υποψήφιο που πιστεύουν ότι διευκολύνει… το δικό τους κόμμα.
Κάπως έτσι, το επιτελείο του Απόστολου Τζιτζικώστα, του “new entry” αυτής της εκλογικής διαδικασίας, επένδυσε όλο το προηγούμενο διάστημα στον ψυχολογικό πόλεμο έναντι των άλλων υποψηφίων.
Στην καλλιέργεια ενός κλίματος “επέλασης” του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, ώστε να πετάξουν οι υπόλοιποι λευκή πετσέτα, με το “καλημέρα”.
Οι δημοσκοπήσεις της Metron Analysis και της MRB, ήρθαν να διαψεύσουν κατηγορηματικά τις προσδοκίες του στρατοπέδου Τζιτζικώστα. Όχι ρεύμα υπέρ του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας δεν καταγράφεται, αλλά η μεγάλη διαφορά (περίπου 30%) που τον χωρίζει από τον Βαγγέλη Μεϊμαράκη, τον καθιστά εξαιρετικά ευάλωτο στην πίεση που του ασκεί ο Κυριάκος Μητσοτάκης για τη 2η θέση.
Αν διαβάσει κάποιος προσεκτικά τα ποιοτικά στοιχεία των δημοσκοπήσεων, θα διαπιστώσει ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης βρίσκεται πιο κοντά από τον Απόστολο Τζιτζικώστα στο να κερδίσει τη 2η θέση.
Σύμφωνα μάλιστα με το… παρασκήνιο των δυο ερευνών, προϊόντος του χρόνου ο Απόστολος Τζιτζικώστας καταγράφει καθοδική πορεία από το ξεκίνημα των μετρήσεων, κάτι που σύμφωνα με τους αναλυτές εξηγείται στη βάση των “χαμηλών πτήσεων” που έχει καταγράψει ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, με άνευρο δημόσιο λόγο, υποτονική σκηνική παρουσία και ελλειματική παράθεση καινοτόμων ιδεών.
Οι αναλυτές των δημοσκοπήσεων στέκονται με νόημα στην αποστροφή του Άδωνη Γεωργιάδη για τον Απόστολο Τζιτζικώστα (“δεν μπορεί να δοξαστεί κρυπτόμενος”), επισημαίνοντας ότι ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας δεν καταφέρνει μέχρι τώρα να πείσει ότι είναι “το νέο που θα κάνει τη διαφορά”, με δεδομένη και την παρουσία γύρω του “τοξικών” στοιχείων από την Κοινοβουλευτική Ομάδα της Νέας Δημοκρατίας αλλά και τον κομματικό μηχανισμό της Συγγρού.
Στον απόηχο των παραπάνω δεδομένων, είναι μάλλον αναμενόμενο το μούδιασμα έως… πάγωμα, που επικρατεί στο επιτελείο του Απόστολου Τζιτζικώστα, από τη στιγμή που οι δυο δημοσκοπήσεις είδαν το φως της δημοσιότητας.
Και εκ των πραγμάτων, η μεθαυριανή παρουσίαση των θέσεών του στην Αθήνα, αποκτά χαρακτήρα “do or die” για την καμπάνια Τζιτζικώστα, στην προσπάθεια αναστροφής του κλίματος υποχώρησης που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα.